پس از اینکه دانشمندان انگلیسی حس لامسه را که با استفاده از اشعه فرابنفش ارسال شده از طریق دست با موفقیت خلق کردند، یک قدم به استفاده از پوست خود انسان به عنوان صفحه لمسی نزدیک تر شدند.


 دانشگاه Sussex توانست با حمایت مالی مرکز تحقیقات نوکیا و هیأت تحقیقات اروپا برای اولین بار روشی ابداع کند که کاربران هنگام تعامل با تصاویری که روی دستشان نشان داده می شود حس لامسه را حس کنند.
این یکی از بزرگ ترین چالش های شرکت های تکنولوژی را حل می کند که به بدن انسان خصوصاً دست، به عنوان بسط نمایش مناسبی برای نسل بعدی ساعت های هوشمند و دیگر وسایل هوشمند بنگرند.
ایده های فعلی تکیه بر ارتعاشات یا پین ها دارند، که هر دو برای کار کردن مستلزم برقراری اتصال با کف دست هستند و باعث قطع شدن تصاویر می شود.


5-universityof


اما این ابداع جدید که SkinHaptics نامیده می شود احساس را از روی دست به کف دست ارسال می کند و دست را برای نمایش تصاویر آزاد می گذارد.
این وسیله از پردازش وارونی زمان برای ارسال امواج فرابنفش از طریق دست استفاده می کند. این تکنیک شبیه موج های ایجاد شده در آب است اما در جهت معکوس! موج ها هدفدار تر شده اند، چون از طریق دست حرکت می کنند و در نقطه مشخصی روی کف دست خاتمه می یابند.

این دستگاه از حوزه فناوری لمسی الهام گرفته شده است که از طریق لمس یا حرکت با کاربر تعامل می کند.
رئیس این گروه تحقیقاتی اذعان داشت فناوری پوشیدنی در حال حاضر به عنوان یک کسب و کار مهم و رو به رشد تلقی می شود. اما هر چه استفاده ما از این فناوری بیشتر شود، تجارت آن نیز کم تر خواهد شد. در نتیجه قابلیت های چندحسی اهمیت خیلی بیشتری پیدا خواهد کرد.


ویرایش: Hero

منبع: phys