همانطور که می‌دانید گروه خونی افراد متفاوت است و هر یک از این گروه‌های خونی ویژگی‌های ژنتیکی خاص خود را دارند. به تازگی نظریه‌ای مطرح شده است که بیانگر این است که تنظیم فعالیت‌های ورزشی و تعذیه متناسب با گروه خونی، می‌تواند برای تندرستی افراد نتیجه بهتری داشته باشد.

کلیک – در سال‌های اخیر تقریبا هر روز در رسانه‌های مختلف با کلمه ژنتیک مواجه می‌شویم.

علم ثابت کرده است که پاسخ بسیاری از مسائل در DNA افراد نهفته است؛ از سنجش میزان خطر بالقوه برای بیماری‌ها گرفته تا میزان واکنش بیش از حد به داروها، سطح کلسترول، از دست دادن وزن و حتی افزایش چین و چروک در صورت.

روش‌های درمانی مختلفی بر اساس ژن‌های هر فرد برای اهداف خاصی وجود دارند. بنا براین شما باید برای تقویت سلامت و تندرستی خود به DNA خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

به تازگی فرضیه‌ای در مورد ورزش کردن بر اساس گروه خونی مطرح شده است. این فرضیه یک برنامه تناسب اندام است که با دنبال کردن یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی متناسب با گروهی خونی افراد به بهترین شکل، نتیجه‌ای سریع و ماندگار را تضمین می‌کند.

گروه خونی یک اثر انگشت ژنتیکی قوی است. بدن نسبت به غذا، ورزش و خون واکنش شیمیایی نشان می‌دهد. جوزف کریستیانو، متخصص در زمینه روش‌های درمانی طبیعی و نویسنده کتاب Blood Types, Body Types, and you (گروه‌های خونی، انواع بدن و شما) و همچنین نویسنده کتاب The Blood Type Workout (ورزش بر اساس گروه خونی)، اذعان می‌کند که وقتی شما یک برنامه ژنتیک را دنبال می‌کنید که تمام افراد با ویژگی‌های ژنتیکی مختلف از آن استفاده می‌کنند، هرگز به توانایی‌های بالقوه ژنتیکی خود دست پیدا نمی‌کنید.

طبق نظر پیتر آدامو، متخصص ممتاز در زمینه روش‌های درمانی طبیعی، که به عنوان یکی از افراد پیشتاز در زمینه طرح موضوع استفاده از رژیم غذایی بر اساس گروه خونی شناخته شده است، گروه خونی مسأله بسیار مهمی است و هنگامی که موضوعات مربوط به تغذیه، ورزش و تناسب اندام و استراحت مطرح می‌شود، باید آن را مورد توجه قرار داد

دکتر آدامو که نویسنده کتاب Eat Right For Your Type (تغذیه مناسب متناسب با هر فرد) است، اذعان می‌کند که هر یک از گرو‌های در طول قرون متمادی تکامل یافته‌اند و بنا براین نسبت به تغذیه و نوع فعالیت ورزشی فرد واکنش متفاوتی دارند.

اساسا چهار نوع گروه خونی وجود دارد که عبارتند از O منفی، A، B، AB. هر یک از این گروه‌های خونی، طرح‌های ژنتیکی مختص به خود را دارند. گاهی اوقات مشاهده می‌شود که در بین مطالعات مرتبط با رژیم غذایی و همچنین روش‌های مختلف درمانی تناقض‌های بسیار زیادی وجود دارد. گاهی اوقات برخی از مردم با استفاده از رژیم غذایی خاصی موفق می‌شوند وزن خود را کاهش دهند و برخی دیگر از همان رژیم غذایی هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند. گاهی اوقات برخی از افراد با گذر زمان هنوز شادابی و زنده دلی خود را حفظ می‌کنند در حالی که برخی دیگر این چنین نیستند. تمام موضوعات مطرح شده دلایل خاص خود را دارند.

تحقیقات او در زمینه مردم شناسی، تاریخ پزشکی و علم ژنتیک باعث شد وی به این نتیجه برسد که گروه خونی کلید دستیابی به اسرار مرتبط با سلامتی، بیماری، طول عمر، شادابی جسم و قدرت عاطفی است.

وی با اشاره به مساله گروه خونی این موضوع را مطرح کرد که برنامه‌های مرتبط با گروه خونی می‌تواند با ویژگی‌های زیستی مختص بدن شما و نیروهای طبیعی پویای درون بدن شما، مطابقت پیدا کنند.

در ادامه فعالیت‌های ورزشی و تغذیه متناسب با هر یک از گروه‌های خونی را مطابق با تحقیقات انجام شده توسط دکتر آدام، بیان می‌کنیم.

گروه خونی O

ظاهرا افراد با گروه خونی O جزء خوش شانس‌ترین افراد هستند زیرا ساختار ژنتیکی آن‌ها بیشترین شباهت را با انسان‌های اولیه غار نشین دارد.

بدن افراد با این گروه خونی می‌تواند فعالیت‌های ورزشی شدید مانند دو، پِلایومتریک (نوعی فعالیت ورزشی بر پایه حرکات سرعتی، قدرتی و بهبود عملکرد سیستم عصبی- عضلانی)، مجموعه‌ای از فعالیت‌های ورزشی با شدت کم و زیاد، هنرهای رزمی و مسابقات ورزشی با مانع را به راحتی تحمل کند.

می‌توان به فعالیت‌های ورزشی به عنوان فعالیتی برخاسته از احساس و عواطف و روشی برای مقابله با استرس و اضطراب نگاه کرد.

شما می‌توانید با آرامش یافتن و تصور یک صحنه خوب به مدت ۳۰ دقیقه، به راحتی میزان استرس خود را کاهش دهید.

رژیم پروتئین‌های حیوانی برای برای این دسته از افراد مناسب  است. بدن  این افراد نمی‌تواند فرآورده‌های لبنی و حبوبات را جذب کند. مهمترین دلیل افزایش وزن در افراد دارای این گروه خونی، ماده گلوتن است که در مواد تهیه شده از گندم و یا در میزان کمتری در عدس، ذرت، لوبیا قرمز و کلم یافت می‌شود.

گروه خونی A

بر خلاف افراد دارای گروه خونی O، فعالیت‌های ورزشی سنگین در افراد دارای این گروه خونی تنها موجب افزایش میزان کُرتیسول (هرمون استرس) در خون می‌شود که منجر به گرفتگی ماهیچه‌ها و در نتیجه خستگی می‌شود.

به دلیل اینکه DNA این افراد مانند بدن کشاورزان اولیه است، حرکات آن‌ها کندتر است. کشاورزان اولیه برای کاشت محصولات در مزارع خود به کندی حرکت می‌کردند، درست مانند شالیکاران.

این موضوع به معنای این نیست که این افراد تنبل هستید، اما باید با فعالیت‌های سبک مانند یوگا، تای چای (یکی از فعالیت‌های نرم و درونی هنر رزمی ووشو) و پیلاتس (یکی از فعالیت‌های آمادگی جسمانی) روز خود را به خوبی شروع کنید. همچنین لازم است این افراد میزان استرس خود را به صورت مرتب بررسی کنند.

این افراد باید از رژیم گیاه‌خواری استفاده کنند و مواد غذایی تازه، خالص و طبیعی بهترین تغذیه برای این افراد است.

گروه خونی B

این دسته از افراد مثل اجداد کوچ نشین خود فعالیت‌های گروهی را ترجیح می‌دهند. فعایت‌های ورزشی گروهی متعادل مانند فعالیت‌های هوازی سبک، فعالیت‌های تقویت کننده قوای جسمی، تنیس، شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری می‌تواند برای چنین افرادی مناسب باشد.

بدن افراد دارای این گروه خونی، دارای سیستم ایمنی قوی و سیستم گوارشی با تحمل بالا  است و می‌تواند در برابر بسیاری از بیماری‌های دژنراتیو (بیماری‌هایی مثل بیماری آلزایمر و پارکینسون که نتیجه تخریب تدریجی سلولهای عصبی در دستگاه مرکزی هستند) شدید و حاد، مقاومت کنند و یا حداقل می‌توانند بهتر از بدن افرادی یا گروه‌های خونی دیگری بهبودی یابند.

به دلیل اینکه این افراد در برابر حساسیت‌های گوناگون مقاوم هستند، می‌توانند از بیشتر مواد غذایی تغذیه کنند.

گروه خونی AB  

گروه خونی این افراد ترکیبی از گروه خونی A و B است و از نظر زیستی دارای بیشترین میزان پیچیدگی است.

برای این افراد ترکیبی از فعالیت‌های ورزشی گروه‌های خونی A و B، بهترین فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شود. این افراد برای سرکوب کردن خشم خود نیازمند فعالیت‌های ورزشی شدید هستند و از سویی دیگر برای آرامش یافتن باید فعالیت‌های ورزشی خود را روی فعالیت‌های سبک مانند دوی آهسته متمرکز کنند.

مصرف میوه جات و سبزیجات سالم و غلات سبوس دار برای این افراد مناسب است. این افراد می‌‌توانند با کاهش مصرف گوشت قرمز و افزودن خشکبار به رژیم غذایی خود، میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهند.

چه چیزی برای شما مناسب است؟

بر اساس نظریه مطرح شده در این مطلب، همه ما در تمام عمر خود در انتخاب فعالیت‌های ورزشی اشتباه کرده‌ایم!

به همین دلیل برخی از افراد هنوز به دنبال روشی مناسب برای دستیابی به اندامی متناسب هستند.

اگر چه هیچ مطالعه بالینی وجود ندارد که این ادعاها را ثابت کند، اما برخی از مردم با دنبال کردن این روش نتایج شگفت انگیزی را مشاهده می‌کنند. با این حال شما باید هنوز همان فعالیت‌های ورزشی را دنبال کنید که از آن‌ها لذت می‌برید.

در صورتی که با این فعالیت ورزشی به اندام مورد نظر خود دست نیافتید، می‌توانید ساختار ژنتیکی خود را مقصر این امر بدانید.



ویرایش: Hero

منبع: کلیک