دنیا چگونه بود اگر مسواک شما می دانست که کدام قسمت از دهانتان در حین مسواک زدن خوب مراقبت نشده؟

با ورود اورال بی جینیس (Oral-B Genius)، نسل جدیدی از مسواک های برقی با فناوری ردیابی مکان به وجود آمدند. بله، درست خوانده اید: مکان، ردیابی، فناوری. جینیس از کنگره جهانی موبایل شروع به کار کرده است، یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های صنعتی برای فناوری های جدید شخصی. من برای شناخت بیشتر این مسواک های هوشمند با فرانک کرسمن از بخش R&D اورال بی هم صحبت شدم. کرسمن مخترع دستگاه و برنامه های مرتبط با آن است.

مسواک جینیس جدید شرکت دارای حسگرهای حرکتی و سرعتی هستند، از این رو همواره جایگاهش را در درهان شما می داند.
دندان پزشکان همیشه توصیه می کنند که دندان هایتان را روزی دوبار حداقل دو دقیقه مسواک بزنید. واقعیت این است که مردم زمان زیادی را برای مسواک صرف نمی کنند. کرسمن میانگین مسواک زدن افراد را ۴۵ ثانیه تخمین زده است. بنابراین دو سال پیش اورال بی اولین مسواک متصلش را ساخت. این مسواک مدت زمان استفاده را ثبت می کند، و کاربران را مجبور می کند که با انتخاب اخبار، پیش بینی هوا و تقویم که جز برنامه های آن است، زمان فرآیند را افزایش دهند. (هنگام مسواک زدن تلفن را در مقابل خود قرار دهید).  طبق ادعای اورالبی، از آن زمان مجموعه های هوشمند به کاربران کمک کردند که به میانگین دو دقیقه و ۲۷ ثانیه در هر بار برسند.

همچنین مسواک هوشمند دارای حسگر فشار هم هست تا هنگام اعمال فشار بیش از حد در حین مسواک زدن اخطار دهد، که آن هم مشکل دیگری است. به نظر می رسد مسواک زدن با فشار مناسب و با زمان مناسب به اندازه کافی خوب نیست. سومین متغیر هم در اورال بی وجود داشت که محل اشکال است: مکان. شرکت متوجه شده که اکثر افراد زمان نامناسبی را حداقل برای یک ناحیه از دهان شان در مسواک زدن سپری می کنند. از آن جایی که مسواک زدن چیزی نیست که به صورت خودکار انجام شود، تغییر در روزمرگی آن محتمل نیست. در نتیجه افراد همیشه از یک قسمت غافل خواهند بود که می تواند منجر به پوسیدگی و عفونت شود.

پوشش همه جانبه
اورال بی در دو سال گذشته بر فناوری شناخت موقعیت کار کرده است. مسواک جدید جینیس شرکت دارای حسگر حرکت و سرعت است، از این رو همواره موقعیتش را در دهان شما می داند. این خوب است اما باز هم خیلی خوب نیست، چون شما می توانید نواحی مختلف را بدون تغییر چرخش مسواک تمیز کنید، درست است؟

سومین عامل در این معادله خودتان هستید، و این هم قسمت غیرعقلانی: اورال بی برای این که جایگاه تان را در ترکیب قرار دهید، یک ویدیوی الگوریتم شناختی تهیه کرده که از دوربین گوشی هوشمند برای تشخیص چهره مسواک زننده استفاده می کند. با ادغام اطلاعات دوربین و مسواک، برنامه جایگاه دندان تان را محاسبه کرده و به نواحی مختلف ترجمه کرده است.(نسبت داده) یک نقشه روشمند در صفحه نمایش نشان داده شده و شما می توانید ناحیه ای را که به اندازه کافی مسواک شده و همچنین آن هایی را که نیاز به بازگشت مجدد است را ببینید. این فناوری از شما می خواهد که در مقابل گوشی هوشمند بایستید تا به شما در انجام آن کمک کند، جینیس یک پایه چسبناک دارد تا به وسیله آن تلفن را به آینه توالت بچسبانید.

درست همانند مجموعه های هوشمند، جینیس نیز ۶ حالت برای مسواک زدن دارد: پاکسازی روزانه، پاکسازی عمیق، حالت ماساژ، حالت سفیدکننده، تمیزکننده زبان و حساس هر دندانپزشکی می تواند کمک کند تا مناسب ترین را انتخاب کنید. همچنین دندان پزشک تان می تواند هر ناحیه ای را که نیاز به تمیزی بیشتر است تشخیص دهد. از این رو برنامه پیشنهاد خواهد کرد که در پایان هر مسواک، آن نواحی که نیاز به پاکسازی بیشتر دارند را ۱۰ ثانیه بیشتر مسواک کنند. همچنین جینیس یک حلقه نور دارد که می تواند به یکی از ۱۲ رنگ مختلف موجود در برنامه درآید – اگر چه ویژگی و هدف خاصی جز جذابیت و شخصی سازی ندارد. هدف اورالبی تقویت ساخت یک اکوسیستم کلی از برنامه های شخص ثالث هم هست. شرکت در ماه نوامبر گذشته یک هاکاتون بهداشتی دندانی برگزار کرد، و حالا یک APL و SDK به توسعه گران ارائه می دهد تا از آن در خلق ویژگی هایی که مستحق جایزه می شوند یا بازی هایی که کودکان را تشویق می کند بهتر مسواک بزنند، استفاده کنند.

جینیس در ماه جولای به غرب اروپا ارسال می گردد و در پاییز وارد آمریکا می شود. هنوز برای آن قیمتی مشخص نشده اما شرکت انتظار دارد هر واحد که برای دو نفر قابل استفاده است، حدود ۲۵۰ دلار باشد. جعبه شامل قاب مسافرتی برای مسواک و دو سر است. همچنین قاب دارای یک بسته باتری برای شارژ مجدد مسواک است. علاوه بر این قاب دارای دهانه USB برای شارژ مجدد گوشی هوشمند هم هست و چون مسواک دندان تان نیازمند گوشی هوشمند است، این یک اتفاق بسیار خوب به شمار می رود.


ویرایش: Hero

منبع: کلیک