نقشه مثلث برمودا


سال هاست که دانشمندان در تلاشند که به راز مثلث برمودا پی ببرند. مثلث برمودا یا مثلث شیطان در آن سوی سواحل جنوب شرق ایالات متحده و حد فاصل جزایر برمودا و سواحل فلوریدا واقع شده است. مثلث برمودا در حقیقت بیشتر به شکل بیضی است تا مثلث. گفته ها حاکی از آن است که بیش از پنجاه کشتی و بیست هواپیما به محض ورود به این منطقه به اصطلاح مثلثی ناپدید شدند.

محققان اعتقاد دارند یک قدم به درک بزرگترین راز جهان، یعنی مثلث برمودا مانده است. مثلثی که هواپیماها و کشتی ها را می بلعد.

به گزارش کلیک، این باور به خاطر کشف چاله هایی در بستر دریای بارنتز، دور تر از ساحل نروژ شکل گرفته است.
با این که این مکان چندان به مثلث برمودا که از فلوریدا تا پورتوریکو و جزیره اقیانوس اطلس برمودا کشیده است نزدیک نیست اما محققان امیدوار هستند چاله ها کلید حل معمای مثلث برمودا باشد.
این چاله ها تا دهانه ۸۰ متر و عمق ۴۵ متر اندازه گیری شده اند. باورها بر این است که چاله های مذکور به وسیله گاز متان تولید شده در رسوبات بستر دریای غنی از گاز سواحل نروژ به وجود آمده اند که در آب دریا نشت می کنند.
به گفته محققان دانشگاه قطبی نروژ، مناطقی که این چاله ها در آن قرار دارند یکی از بزرگترین نقاط آزاد سازی سطحی گاز متان در آب دریا است و حباب های عظیم گاز منجر به غرق شدن کشتی ها می شود.
سال گذشته این احتمال توسط یک محقق روسی به نام ایگور یلتسو مورد بررسی قرار گرفت. وی گفت مثلث برمودا در نتیجه واکنش هیدرات گاز به وجود آمده است.
ما در ادامه این توضیحات می گوییم این واکنش مانند یک بهمن یا یک واکنش هسته ای عمل کرده و حجم عظیمی از گاز تولید می کند.
جزئیات این اکتشاف در نشست سالانه ماه آینده علوم زمین اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد و کارشناسان به بررسی و تحلیل اینکه آیا این حباب ها خطری برای کشتی ها ایجاد می کنند یا نه خواهند پرداخت.



ویرایش: Hero

منبع: کلیک