کمپانی ژاپنی سونی دقایقی پیش به طور رسمی اعلام کرد که در سال 2016 از پرچمدار بعدی سری گوشی‌های اکسپریا زد خود با نام اختصاصی اکسپریا زد 6 رونمایی نمی‌کند!


همانطور که می‌دانید سونی موبایل از جمله برندهایی بوده که در سال 2015 به هیچ وجه عملکرد رضایت‌بخشی نداشته است. میزان درآمدهای سونی در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند طی سال 2015 به شکل چشمگیری افت داشت. این موضوع حتی تا جایی پیش رفت که خبرهایی مبتنی بر احتمال ورشکستی این شرکت ژاپنی و عدم ادامه فعالیت این برند در صنعت موبایل منتشر شده بود. با این وجود سونی همچنان به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد، اما کاملا مشخص است که سونی از بحران ایجاد شده رنج می‌برد!

خوشبختانه کمپانی سونی تنها در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت نمی‌کند و در زمینه‌های دیگری همچون تولید اولزم خانگی، تولید تلویزیون‌ها، تولید سنسورهای دوربین‌ و … نیز فعال است. این کمپانی به ویژه در زمینه آخر اشاره شده یعنی طراحی و تولید سنسورهای دوربین‌ قدرتمند برای گوشی‌های هوشمند بسیار موفق عمل کرده و در مجموع این موضوعات می‌توانند منجر به امیدواری بیشتر نسبت به وضعیت مالی و درآمدهای سونی شوند. با این وجود این برند ژاپنی می‌داند که باید برای بخش موبایل خود برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد تا این زیرمجموعه از شرکت سونی نیز بتواند به طور مستقل درآمدهای خاص خود را داشته باشد و به نوعی مستقل عمل کند.

همانطور که می‌دانید کمپانی سونی در کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 حضور پیدا کرد و در جریان این رویداد از سری گوشی‌های هوشمند اکسپریا ایکس (Xperia X) خود رونمایی کرد. این سری از گوشی‌های هوشمند برند سونی شامل سه گوشی با نام‌های اختصاصی اکسپریا ایکس (Xperia X)، اکسپریا ایکس ای (Xperia XA) و اکسپریا ایکس ای پرفورمنس (Xperia XA Performance) می‌شود. دو گوشی اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس ای محصولاتی میان رده بوده و گوشی هوشمند اکسپریا ایکس ای پرفورمنس یک محصول رده بالا است. سونی در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود به طور رسمی از این سه گوشی هوشمند رونمایی کرد و دیگر هیچ اشاره‎‌ای به گوشی هوشمند اکسپریا زد 6  که پرچمدار جدیدش محسوب می‌شود نداشته است! این موضوع منجر شد که بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران اهل فن دریابند که سونی احتمالا قصد ندارد که در سال جاری از پرچمدار جدیدش رونمایی کند. حال صحت این پیش بینی‌ها به طور رسمی از سوی شرکت سونی به تایید رسیده است!

کمپانی سونی به طور رسمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سال 2016 از گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 رونمایی نمی‌کند. سونی اشاره داشته که سری گوشی‌های اکسپریا ایکس این برند برای رفع نیازهای تمامی کاربران مناسب بوده و لزومی به معرفی قطعی پرچمدار جدیدش در سال 2016 وجود ندارد!

این خبر به نوعی منجر به شکه شدن ما گردید. سونی در سال 2016 از پرچمدار گوشی‌های خود یعنی اکسپریا زد 6 رونمایی نمی‌کند و این موضوع در حالیست که برندهایی همچون سامسونگ و ال‌جی پرچمداران قدرتمند خود را در جریان کنگره جهانی موبایل 2016 معرفی کردند. هم اکنون گوشی هوشمند Xperia XA Performance که قدرتمندترین گوشی در سری محصولات اکسپریا ایکس سونی محسوب می‌شود از صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی (1080 در 1920 پیکسل) بهره می‌برد. سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام بوده و رم آن ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه می‌کند. سنسور دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی، سنسور دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، باتری 2700 میلی آمپر ساعتی، حافظخ داخلی 32 گیگابایتی و قابل ارتقاء از طریق اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) و سیستم عامل پیش فرض اندروید 6.0 مارشمالو از دیگر مشخصات فنی گوشی هوشمند اکسپریا ایکس ای پرفیوم سونی محسوب می‌شوند.


ویرایش: Hero

منبع: techtimes