یک سفینه‌ فضایی ناسا در اواخر سال جاری به ماموریتی حماسی فرستاده می‌ شود. سفینه مذکور از یک شهاب آسمانی به نام بنو (Bennu) دیدن خواهد نمود و یک نمونه از صخره‌ فضایی گرفته و آن را به زمین خواهد آورد. این کار شبیه به ساخت کارتون توسط شرکت Pixar است.


 نمایندگی فضایی ، OSIRIS-Rex را به تنهایی روانه نمی‌ کند، بلکه می‌ خواهد آثار هنرمندان زمینی را نیز همراه با آن ارسال نماید. کارهای گرد آوری شده از طرفداران را بر روی تراشه ای ذخیره می‌کنند تا با سفینه‌ فضایی ارسال شوند.
ناسا قوانین و اصولی را برای این پیکاسو های فضایی تعیین نموده است؛ آثار می‌ بایست به شکل طرح، عکس، تصویر گرافیکی، شعر، آواز، ویدئوی کوتاه و سایر آثار خلاقانه و هنری باشند که نشان دهنده‌ مفهوم یک فرد کاوشگر باشند.
هنرمندان می‌توانند تا 20 مارس از طریق توئیتر یا اینستاگرام ثبت نام کنند. اصول و راهنمای کامل را می‌توانید با جستجوی هشتگ NASA’s WeTheExplorers مطالعه نمایید.
بِنو شهاب سنگی نزدیک به زمین است، یعنی در طول سفر خود در کهکشان به زمین بسیار نزدیک می‌ شود. این شهاب در سال 2013 به 22000 مایلی زمین رسید (35400 کیلومتر). شهاب سنگ مذکور به این زودی‌ ها به زمین اصابت نخواهد کرد، اما ناسا می‌خواهد اطلاعات بیشتری در زمینه‌ی ساختار آن بدست آورد تا به دانشمندان در جلوگیری از برخورد شهاب سنگ‌ ها به زمین یاری برساند.

آثار هنری از تراشه ایی به تراشه‌ دیگری پیوند خواهند یافت که حاوی 422000 نام ِ ثبت شده توسط کمپینی می‌باشد که از آن با عنوان پیام‌هایی برای بِنو یاد می‌شود. کل ماجرا این نیست. ناسا مجموعه‌هایی از توئیت ها و تصاویر را به زمین بازخواهد گردانید و در سال 2023 از آن‌ها رونمایی خواهد کرد.
بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، OSIRIS-Rex در سال 2018 به شهاب سنگ می‌رسد و نمونه ای را در سال 2023 به زمین باز می‌گرداند. سفینه‌ فضایی مذکور، نمونه را به سطح سیاره‌ ما می‌آورد و سپس روانه‌ گردش به دور خورشید خواهد شد، در حالیکه تراشه ای مملو از کار هنری را در خود دارد.
دانته لارتا خاطرنشان می‌ کند که ارسال کارهای هنری شما یک حماسه‌ ی کوچک نخواهد بود. از شما می‌خواهیم که ما را در این کار بزرگ یاری کنید و کارهای هنری خود را برای سفینه‌ی فضایی OSIRIS-Rex ارسال کنید. امیدواریم بیگانگان فضایی سفینه را متوقف ساخته و شاهکارهای هنری تان را بررسی کنند.


ویرایش: Hero

منبع:msn.com