اگر شما یک گوشی یا تبلت قدیمی اندرویدی دارید که در گوشه ای در حال خاک خوردن است، می توانید از آن به عنوان یک دوربین امنیتی استفاده کنید.

 آیا گوشی هوشمند یا تبلت قدیمی اندرویدی بلا استفاده دارید؟ اگر این گوشی دارای یک دوربین مناسب است می توانید آن را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید.

نگران نباشید، مراحل انجام این کار اصلا پیچیده نیست و نیازی به روت کردن دستگاه و یا دانش برنامه نویسی ندارد. برای انجام این کار کافیست از یک اپلیکیشن استفاده کنید.

برای انجام این کار تعداد کمی اپلیکیشن وجود دارد، ولی دو عدد از آن ها عملکرد بهتری دارند که شامل SalientEye Home Security Alarm و Alfred می شود. ما اپلیکیشن SalientEye را ترجیح می دهیم، چرا که برای آن یک اپلیکیشن کنترل از راه دور وجود دارد که به شما اجازه می دهد ضبط فیلم را آغاز یا متوقف کرده، نوتیفیکشن ارسال کند و یا حتی تصاویر دوربین را مشاهده کنید.

مراحل راه اندازی آن ساده است. اپلیکیشن را دانلود و اجرا کرده و مراحل راه اندازی اولیه را پشت سر بگذارید (نیازی به وارد کردن ایمیل یا لاگین شدن با اکانت فیسبوک وجود ندارد) اگر چه دوربین از طریق رمز عبور محافظت می شود. پس از آن شما می توانید از اپلیکیشن استفاده کنید. این اپلیکیشن از حسگر حرکت پشتیبانی می کند، بنابر این به محض اینکه دید دوربین اندکی تغییر کند شروع به ضبط کردن تصویر می کند. هنگامی که این اتفاق بیفتد، یک اطلاع رسانی از طریق ایمیل یا پیام کوتاه به شما ارسال می شود. همچنین تصاویر به صورت آنلاین ذخیره می شود و شما بعدا می توانید آن ها را مشاهده کنید.

اپلیکیشن SalientEye برای ۷ روز رایگان است، و پس از آن هر یک از امکانات برنامه را باید از طریق سیستم پرداخت درون برنامه ای خریداری کنید.

در قسمت زیر چند نکته مفید برای استفاده از این سیستم دوربین امنیتی را به شما گوشزد می کنیم:

  • اگر چه با یک بار شارژ کامل باتری می توان به مدت ۱۰ ساعت از این سیستم استفاده کرد، ولی با اتصال گوشی به کابل شارژر می توان به صورت ۲۴ ساعته از آن استفاده کرد.
  • از قاب های محافظ گوشی استفاده نکنید تا دمای گوشی بیش از حد بالا نرود.
  • اگر نی خواهید تصویر باز تری داشته باشید یک لنز فیش آی روی دوربین نصب کنید.
  • لازم نیست مبلغ زیادی را صرف خرید پایه های نگهدارنده گوشی بکنید. کافیست آن را در بین اشیایی مثل لیوان یا فنجان قرار دهید و دید دوربین آن را در مکان مورد نظر تنظیم کنید.

 

ویرایش: پویا96

منبع: zdnet