نرم افزار هوش مصنوعی جدیدی طراحی شده است که می تواند تصاویر شطرنجی یا اصطلاحا “پیکسل شده” افراد را تشخیص دهد.

با استفاده از نرم افزار جدید می توان متن و اشیا پنهان شده را نیز تشخیص داد.

محققان بر این باورند که این نرم افزار همچنین می تواند یک تهدید جدی برای حریم خصوصی افراد آنلاین باشد.

نرم افزار هوش مصنوعی برای شناسایی هویت افراد، پوشش دادن نقاط روشن و شفاف یک تصویر و یا برای خواندن صفحاتی که کلمات آن در تصویر قابل خواندن نیستند مورد استفاده قرار گیرد.

با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی، دیگر شطرنجی و پیکسلی کردن تصاویر بی فایده خواهد بود و هوش مصنوعی می تواند آنچه در زیر پیکسل ها پنهان شده است را بخواند.

مهندسان هوش مصنوعی که بر روی این نرم افزار کار کرده اند، از یادگیری ماشین برای آموزش دادن به قسمتی از نرم افزار بهره برده اند تا بتوانند تکنیک های تشخیص تصویر را برای تشخیص اشیا، چهره ها و کلمات پنهان شده در تصاویر به کار ببرند.

هوش مصنوعی می تواند تلاش های محافظت از هویت یا پنهان نگه داشتن اطلاعات در ویدیوها و عکس های اینترنتی را با شکست مواجه کند. محققان موفق به شناسایی چهره ها، متن ها و اشیا در تصاویر مبهم با استفاده از نرم افزار آموزش دیده شدند.

با ساخت چنین نرم افزاری، شرکت های جستجو می توانند افرادی که مثلا در Google Street View ظاهر می شوند را نیز شناسایی کنند.

یوتیوپ، در فیلم های خود برای پنهان کردن چهره افراد از ابزاری برای تیره کرده چهره استفاده می کند، از این به بعد با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی، چهره افراد می تواند در معرض عموم قرار گیرد.


یک پژوهشگر دیگر به نام ریچارد مک فرسون در مقاله پژوهشی خود اظهار می کند که با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی، تشخیص تصویر مدرن تغییرات زیادی خواهد داشت و اطلاعات پنهان شده در تصاویر قابل بازیابی خواهد بود.

به نظر می رسد که انسان به استاندارد طلایی بازیابی اطلاعات از داده های بصری نزدیک تر شده است. مدل های یادگیری ماشین آموزش دیده می تواند وظایفی از قبیل تشخیص چهره را با موفقیت بالایی انجام دهند. این فناوری می تواند پیامدهای جدی برای حریم خصوصی افراد آنلاین داشته باشد. با استفاده از این نرم افزار، محققان قادر به شکست سه روش حفاظت از حریم خصوصی که به صورت آنلاین استفاده می گردد شدند.


ویرایش : Hero

منبع : کلیک