برای سالم نگاه‌داشتن باتری گوشی هوشمند خود باید بدانید که چه نکات ایمنی را رعایت کنید تا عمر باتری شما بیشتر شود.


باتری گوشی یکی از مهم‌ترین قسمت های یک تلفن همراه است. همه کاربران از یک باتری خوب انتظار عمر طولانی دارند. پیشنهاد های زیادی برای استفاده بهینه و درست از باتری گوشی های هوشمند شده است مانند این که قبل از اینکه گوشی هوشمند خود را با شارژ بزنید مطمئن شوید که باتری کاملاً خالی شده است، یا اینکه زمانی که با گوشی همراه خودکار نمی کنید آن را خاموش کنید.

این باورها؛ باورهای غلطی است که میان افراد رایج است. گروهی از شیمیدان‌ها تحقیقاتی انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که راه حل‌های قدیمی نه تنها درست نیستند بلکه در رابطه با تکنولوژی جدید و گوشی های هوشمند صدق نمی‌کنند.

۱- نگذارید که باتری کاملاً خالی شود

تنها راه محافظت بهتر از باتری تلفن همراه مخصوصاً گوشی های هوشمند این است که نگذارید باتری کاملاً خالی شود و سپس آن را به شارژ بزنید.

۲- گوشی‌تان را زیاد خاموش نگاه ندارید

گوشی تان را خاموش نکنید. باور غلطی که وجود دارد این است که خاموش کردن موبایل در هنگام خواب هم باعث کم شدن امواج می‌شود و هم باعث می‌شود که باتری گوشی سالم‌تر بماند و عمر بیشتری داشته باشد. این باور، باور غلطی است، در رابطه با امواج صحبتی نداریم و از صحت‌وسقم این مورد اطلاعی نداریم ولی در رابطه با باتری موبایل این نکته ثابت شده است که خاموش کردن مکرر تلفن همراه هیچ کمکی به عمر بیشتری باتری نمی کند.

دانشمندان پیشنهاد می کنند که حتی اگر از گوشی هوشمند خود استفاده نمی‌کنید هر ۶ ماه یک‌بار آن را روشن کنید و مطمئن شوید که تلفن همراه شما بالای ۵۰ درصد شارژ دارد.

۳- نگذارید باتری گوشی داغ کند

دقت کنید وقتی تلفن همراه خود را به شارژ زدید تا زمانی که شارژ گوشی به بالای ۵۰ درصد نرسیده است گوشی را از شارژ در نیاورید و بهتر است حین  شارژ شدن با گوشی خود کار نکنید.

کار کردن با گوشی زیر شارژ خطرناک است و ممکن است حتی داغ شدن بیش‌ازحد گوشی در شارژ باعث منفجر شدن تلفن همراه شما شود. قرار دادن تلفن در زیر نور مستقیم آفتاب نیز می تواند به آن آسیب وارد کند.


ویرایش : Hero

منبع : کلیک