از نظر بسیاری از والدین، بازی زامبی‌ها و بیگانگان مهاجم درهر صورت کاملا وقت تلف کردن است. گاهی اوقات والدین فرزندانشان را درباره اینکه بازی با موبایل باعث می‌شود چه چیزهایی را از دست بدهند سرزنش می‌کنند.


 دانشمندان به بررسی آنچه به واقع حین انجام بازی‌های خشن در ذهن ما می‌گذرد پرداخته‌اند. دررابطه با این موضوع و قدرت ارتقاء مغز توسط بازی‌های ویدیوئی، روانشناسانی از جمله دافن باولیر و شاون گرین تبیین کرده‌اند که چگونه بازی‌های تیراندازی عملکردهای شناختی خاص از جمله توجه، زمان واکنش و تغییر از یک تکلیف به تکلیف دیگر را ارتقاء می‌بخشند. این کار می تواند منجر به طرح‌هایی برای بازی‌هایی شود که می‌توانند مزایای مشابهی را بدون محتوای خشونت آمیز مخرب در بازی فراهم کنند. بازی۲های معروف موجود در بازار با نام آموزش ذهن بنظر می‌رسد که این نوع مزایا را به همراه ندارند.
در زمان‌های قبل اعتقاد براین بود که ما نمی‌توانیم باعث اثرات اساسی بر محیط مثل تغییر آب و هوا شویم. اما دانشمندان بطور فزاینده دریافته اند که فعالیت انسان می‌تواند پاسخ هایی را از کره زمین فرابخواند. متاسفانه، عمل مسئولین همراستا با علم نمی‌باشد. در اثر آنا کاچمنت به نام حفاری برای زمین لرزه، وی پیوند بین زلزله و تولید نفت و گاز را توصیف می‌کند. میزان زلزله ها در اوکلاهاما و تگزاس از سال ۲۰۰۸ بسیار زیاد شده و ورود فاضلاب ناشی از استخراج سوخت ها افزایش پیدا کرده است.
شیوع ویروس ابولا در غرب افریقا، شناسایی شده است – اینطور نیست؟ حدود ۶۰ درصد بازماندگان که فرض میشود دچار آلودگی به این ویروس نمی‌باشند، از مشکلات چشمی، دردهای عضلانی و مسائل عصب شناختی رنج می‌برند. نویسنده و پزشکی به نام سیما یاسمین برای گزارش دور دوم ابولا، به لیبری سفر کرد تا به جستجوی پاسخ هایی برای این سوال برآید که چرا ۱۷ هزار نفر در خطر نشانگانی به نام سندرم پسا ابولا می‌باشند.
دنیس فلاناگان که چندین دهه از سال ۱۹۴۸ ، ساینتیفیک امریکن را ویرایش کرده است می‌گوید که علم چیزی است که دانشمندان انجام می‌دهند؛ نه آنچه دانشمندان فکر می‌کنند که انجام می‌دهند یا تمایل دارند که انجام شود. درجای دیگری درباره این موضوع، برای مثال نویسندگان ما درباره ردیابی ببرها در هند و جایگاه ما در گیتی گزارش داده اند. دوست دارم فکر کنم که نظر فلاناگان تائید خواهد شد و امیدوارم شما نیز این گونه رفتار کنید.


ویرایش:Hero