پس از پخش شایعات زیادی مبنی بر لو رفتن اطلاعات دیتابیس مشترکین ایرانسل، متاسفانه شایعات تبدیل به واقعیت شدند و ماجرا به حساس ترین وضعیت خود رسیده است.


 هم اکنون دیتابیس شماره های ایرانسل در اینترنت برای دانلود پخش شده است که برخی هم با ساخت ربات های شبکه اجتماعی به این اتفاق دامن زده اند. یک روبات تلگرام توسط هکر ها ساخته شده است که با دادن شماره ایرانسل، تمامی مشخصات مشترک به دست می آید. این اقدام حریم خصوصی کاربران ایرانسل را به شدت به خطر انداخته است و به وضوح می توان نگرانی آن ها را نسبت به این مسئله فوق امنیتی مشاهده کرد. متاسفانه بررسی ها نشان از صحت این خبر دارد و از لحاظ امنیتی می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

طبق اطلاعاتی که این ربات منتشر کرده، شماره هایی که با پیش شماره های ۹۳۵، ۹۳۶، ۹۳۷، ۹۳۸ و ۹۳۹ شروع می شوند، در دام این اتفاق افتاده اند. البته شایان ذکر است که دقایقی پیش این ربات تا اطلاع ثانوی از دسترس خارج شده است.

نکته این جاست که این اولین بار نیست که چنین اتفاق ناگوار امنیتی برای اپراتور های تلفن همراه کشور پیش می آید و حدودا سه سال پیش نیز اطلاعات بسیاری از مشترکین توسط هکر ها لو رفته بود که با تلاش مسئولین، به خیر گذشت!

متاسفانه چنین اتفاقاتی می تواند منجر به از دست رفتن اعتماد مشتریان نسبت به این اپراتور محبوب کشور شود؛ از آن جا که مقوله امنیت و حریم شخصی کاربران یکی از مهم ترین مسائل روز دنیا محسوب می شود و شاید بتوان گفت شرکت های بزرگ، محبوبیت خود را مدیون حمایت از مشتریان هستند.

در تصویر زیر، می توانید نحوه عملکرد این ربات ها را مشاهده کنید. امیدواریم به زودی این مشکل حل شود تا کاربران بیش از پیش با مسائل امنیتی حیاتی دست به گریبان نباشند.



ویرایش: Hero

منبع: کلیک